بليط هواپيماي كراكوف

۲ بازديد

بليط هواپيماي كراكوف

يكي از كشورهاي زيباي اروپا كشور لهستان است كه مورد توجه بازديد كنندگان قرار مي گيرد. شما مي توانيد بليط هواپيماي كراكوف را به راحتي تهيه كنيد و به اين شهر زيبا سفر كنيد و از ديدن آن لذت ببريد. كشور لهستان يكي از جالب ترين كشورهاي مناسب براي بازديد و گردش در اروپا مي باشد كه داراي مكان هاي تاريخي و فرهنگي فراواني است و پيشنهاد مناسبي براي گردشگراني است كه قصد سفر به اروپا و بازديد از يك كشور جديد و زيبا را دارند. پارك هاي زيبا و محله هاي تاريخي اين شهر همگي باعث جذب توريست ها به اين كشور مي شوند. زبان رسمي مردم اين كشور لهستاني و داراي دو ساعت و نيم اختلاف ساعت با تهران مي باشد( دو ساعت و نيم عقب تر است). واحد پول اين كشور زلوتي است.

حمل و نقل عمومي در اين كشور بسيار رايج و داراي صرفه اقتصادي زيادي است كه توصيه مي شود در سفرهاي بين شهري در كشور لهستان حتماً از آن استفاده كنيد. همچنين اگر قصد پياده روي در شهر و استفاده از تورهاي پياده روي جالب در اين كشور براي گشت و گذار در شهر و بازديد از مكان هاي ديدني به صورت جمعي را نداريد مي توانيد از اپليكيشن هاي كرايه اشتراكي استفاده كنيد و هزينه ي سفرهاي درون شهري و برون شهري خود را كاهش دهيد.

آشنايي با شهر كراكوف

شهر كراكوف يكي از شهرهاي قديمي كشور لهستان است كه دومين شهر بزرگ اين كشور نيز مي باشد و به دليل همين قدمت زياد آثار تاريخي زيادي را نيز در خود جاي داده است. به دليل جاذبه ي زياد شهر كراكوف براي گردشگران به آن فلورانس كشور لهستان نيز گفته مي شود.جالب است بدانيد در طي جنگ جهاني دوم تقريبا تمام شهرهاي كشور لهستان تخريب و سپس بازسازي شد به اين ترتيب آثار تاريخي بيشتر اين شهرها از بين رفت، اما شهر كراكوف در طي جنگ آسيب نديد بنابراين بيشتر آثار تاريخي كشور لهستان كه تاكنون پا برجا مانده است در اين شهر قرار دارد. اين شهر به دليل تعدد جاذبه هاي فرهنگي در سال 2000 پايتخت فرهنگي كشور لهستان نام گرفت. هنرهاي خياباني، قلعه هاي اين شهر در كنار جاذبه هاي گردشگري اين شهر همگي باعث مي شوند هرساله گردشگران زيادي خواهان خريد بليط هواپيماي كراكوف و مسافرت به اين شهر زيبا و بازديد از آن باشند. شما نيز مي توانيد براي سفر به اين شهر به راحتي بليط كراكوف را تهيه كنيد و به اين شهر سفر نماييد.

آشنايي با شهر كراكوف

آب و هواي شهر كراكوف

هوا در اين شهر تقريباً معتدل با زمستان هاي نسبتاً سرد و تابستان هاي گرم است. در زمستان ها به دليل هواي قطبي قاره اي دما گاهي بسيار پايين و حتي زير صفر با برف سنگين و تابستان ها به علت توده گرم و نيمه گرمسيري هواي تقريباً گرمي را دارد. در فصول بهار و پاييز هوا مساعد و براي مسافرت مناسب تر است و افراد بيشتري خواهان خريد بليط هواپيماي كراكوف و سفر به اين شهر هستند.

بهترين زمان براي پرواز به كراكوف

 با توجه به مشخصات كشور لهستان و آب و هواي اين كشور بهترين زمان خريد بليط كراكوف و سفر به كراكوف فصل بهار است. در اين فصل اگر چه احتمال بارش وجود دارد اما آب و هواي مطبوعي نيز در جريان است. فصل تابستان فصل شلوغي در لهستان است و دماي هوا تا حدودي بالا مي باشد. فصل زمستان نيز گاهي هواي بسيار سردي را در پيش دارد. فصل پاييز اما در كنار بهار فصل مناسبي براي سفر به كراكوف و خريد بليط هواپيماي كراكوف است زيرا رويدادهاي فرهنگي مختلفي در اين فصل برگزار مي شود.

فرودگاه بين المللي شهر كراكوف

شهر كراكوف يك فرودگاه بين المللي دارد كه به عنوان فرودگاه چند منظوره همگاني، مسافربري و نظامي از آن استفاده مي شود نام اين فرودگاه، فرودگاه بين المللي جان پل دوم كراكوف- باليس با كد ياتاKRK  است كه داراي يك باند فرود بتن به طول 2550 متر است و به انواع شهرها در لهستان و كشورهاي خارجي پرواز دارد.

پروازهاي مستقيم و غير مستقيم به كراكوف

براي پرواز به شهر كراكوف شما نمي توانيد بليط هواپيماي كراكوف به طور مستقيم تهيه كنيد زيرا از ايران و شهر تهران پرواز مستقيم وجود ندارد و هيچ يك از شركت هاي هواپيمايي ايراني پرواز مستقيم به اين شهر را در ليست پروازهاي خود قرار نداده اند كه مهم ترين دليل آن تعداد اندك مسافران به اين شهر است. اما براي سفر به شهر كراكوف مي توانيد با تهيه بليط كراكوف با يك يا دو توقف به اين شهر سفر كنيد. از جمله پروازهاي با يك توقف مي توان به موارد زير اشاره كرد:

پروازي با توقف در آتن و سپس كراكوف

اين پرواز ابتدا از فرودگاه امام خميني به آتن به مدت حدود 4 ساعت انجام مي شود و سپس بايد بليط كراكوف را از آتن به مدت حدود 2 ساعت و 25 دقيقه تهيه فرماييد. دو ستاعت و 40 دقيقه نيز زمان جابجايي در نظر گرفته شده است كه كل زمان رسيدن به كراكوف حدود 9 ساعت محاسبه شده است

پرواز با توقف در ايتاليا و سپس كراكوف

روش بعدي با يك توقف در فرودگاه فيوميچينو ايتاليا و سپس پرواز به كراكوف است. با اين روش شما بايد بليط رم در ايتاليا از ايران و سپس بليط هواپيماي كراكوف از ايتاليا را خريداري كنيد. مدت زمان تخميني براي اين پرواز با زمان جابجايي هواپيما نيز 9 ساعت و 45 دقيقه محاسبه شده است كه 7 ساعت و 20 دقيقه از آن پرواز است.

از سري پروازهاي با دو توقف نيز مي توان به پرواز با توقف در دوحه قطر و شهر ورشو در كشور لهستان و سپس تهيه بليط كراكوف از اين شهر به كراكوف اشاره كرد. مدت زمان سفر نيز با زمان جابجايي هواپيما 15 ساعت و 35 دقيقه تخمين زده شده است.

پروازهاي مستقيم و غير مستقيم به كراكوف

معرفي شركت هاي هواپيمايي براي خريد بليط كراكوف

شركت هاي هواپيمايي ايراني پرواز مستقيم به كراكوف ندارند و امكان خريد بليط هواپيماي كراكوف از ايران بدون توقف وجود ندارد اما شركت ها از جمله شركت هواپيمايي ايران اير به كشورهاي ديگر پرواز دارند كه شما مي توانيد بليط كراكوف به مبدأ اين شهرها را تهيه و با يك يا دو توقف به اين شهر برسيد. از شركت هاي هواپيمايي شهرهايي كه مي توانيد به عنوان مقصد اول از آن ها استفاده و بليط كراكوف را تهيه كنيد مي توان به شركت هاي هواپيمايي آليتاليا در ايتاليا، بريتيش اير ويز در بريتانيا ،ايرلاين هاي اير برلين و لوفت هانزا در آلمان، ايرلاين آسترين اتريش و ايرلاين آژين يونان اشاره كرد كه بليط كراكوف را دارند.

بهترين زمان براي رزرو بليط هواپيماي كراكوف

بهترين زمان براي رزرو بليط كراكوف با توجه به زمان سفر مي تواند تغيير كند اما معمولا پيشنهاد مي شود مخصوصاً براي خريد بليط هاي خارجي بين 2 تا 3 ماه جلوتر اقدام كنيد كه جاي خالي پرواز تمام نشده باشد و برنامه ريزي شما به هم نريزد.هم چنين اين بليط ها در روزهاي منتهي به پرواز تا چند ساعت قبل از پرواز گران تر مي شود و باعث ضرر ديدن شما مي شود. اگر چه اين قيمت ها ممكن است در صورت وجود جاي خالي چند ساعت قبل پرواز افت شديد داشته باشند.

مدارك مورد نياز براي رزرو بليط هواپيماي كراكوف

براي رزرو بليط هواپيماي كراكوف و يا هر كشور خارجي ابتدا بايد ويزاي لهستان با حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشيد. مدرك مهم ديگر هنگام رزرو بليط و پرواز فيش پرداخت عوارض خروج از كشور است. براي پرداخت اين عوارض اگرچه شما مي توانيد از شعبه بانك ملي موجود در فرودگاه امام خميني استفاده كنيد اما پيشنهاد مي شود قبل از مراجعه به فرودگاه آن را پرداخت كنيد زيرا به دليل شلوغي اين شعبه حتي امكان از دست دادن پرواز نيز وجود دارد. مشخصات شخصي و گذرنامه اي براي هر نوع بليط  و رمز دوم كارت بانكي در صورت قصد خريد اينترنتي بليط كراكوف نيز ضروري هستند.

مدارك مورد نياز براي رزرو بليط هواپيماي كراكوف

قيمت بليط هواپيماي كراكوف در فصل هاي مختلف از سال

براي سفر به كراكوف و تهيه بليط هواپيماي كراكوف به دليل عدم وجود پرواز مستقيم شما گزينه هاي پروازي زيادي در اختيار داريد كه هر كدام از اين انتخاب ها با توجه به شركت هواپيمايي و مدت زمان سفر براي شما قيمت هاي متفاوتي خواهد داشت و بستگي به تعداد توقف شما نيز دارد.

قيمت بليط هواپيماي كراكوف در فصل بهار و تابستان

در بهار و تابستان مخصوصا فصل بهار آب و هواي شهر كراكوف بسيار مطبوع است و به همين دليل افراد زيادتري قصد خريد بليت كراكوف و سفر به اين كشور را مي كنند. همچنين تعطيلات عيد و تابستان نيز مزيد بر علت مي شود و همين تقاضا باعث بالا رفتن نسبي قيمت بليط هاي ايران به ساير كشورها خواهد شد و براي سفر به اين كشور ها بايد تا حدودي بيشتر پول خريد بليط كراكوف را بدهيد.

قيمت بليط هواپيماي كراكوف در فصل پاييز و زمستان

اين كشور در تور لهستان و همچنين شهر كراكوف داراي آب و هواي معتدلي است اما در فصل زمستان گاهي هوا بسيار سرد مي شود به طوري كه دما به شدت كاهش پيدا مي كند و برف هاي سنگيني را نيز در فصول سرد سال شاهد هستيم كه باعث مي شود در فصول سرد تقاضاي خريد بليط هواپيماي كراكوف و  سفر به اين شهر را كمتر مشاهده كنيم همچنين تقاضاي سفر در فصول پاييز و زمستان در ايران به دليل عدم وجود تعطيلات كافي كمتر است و بليط هاي ايران به ساير كشورها قيمت پايين تري دارند. اما ذكر اين نكته الزامي است كه به دليل وجود تعطيلات كريسمس و داشتن حداقل يك توقف در بليط كراكوف و استفاده از حداقل يك پرواز خارجي ممكن است قيمت اين پروازها بالاتر باشد.

نكات مهم در خريد بليط هواپيماي كراكوف

پس از خريد بليط هواپيماي كراكوف و سفر به اين شهر يا هر شهر و كشور ديگر اطلاع از اقلام ممنوعه و عدم حمل آن ها نكته بسيار مهمي است كه بايد بدان توجه كنيد. هيچ داروي كدئين دار، آرام بخش، خواب آور و قرص هاي اعصاب را بدون نسخه ي پزشك و يا بيشتر از تعداد داخل نسخه در فرودگاه هاي بين المللي به همراه نداشته باشيد. كشيدن سيگار در هر پروازي ممنوع است.

توصيه مي شود حداقل 3 ساعت قبل از پروازهاي بين المللي در فرودگاه حاضر باشيد. پيش از عكس برداري در اماكن عمومي و دولتي هماهنگي هاي لازم را انجام دهيد تا از عدم ممنوعيت عكاسي مطلع شويد. ميزان حمل بار در سفرهاي بين المللي با توجه به خطوط پروازي مختلف بين 20 الي 50 كيلوگرم و به طور معمول 30 كيلوگرم مي باشد. از حمل وسايل آتش زا و منفجره، اسپري خوشبو كننده و تافت، گاز اشك آور دفاع شخصي و كپسول هاي مشابه، مواد اسيدي مانند آبليمو و سركه و ساير موارد مشابه به داخل فرودگاه خودداري كنيد.

همچنين وسايل زير را با خود به داخل هواپيما نبريد و در چمدان خود جاي دهيد و تحويل قسمت بار بدهيد: انواع سلاح اسباب بازي – ابزارهايي مانند پيچ گوشتي، آچار، چكش، سيم، طناب و وسايلي از اين دست و اشياء تيز و برنده مانند تيغ موكت بري، شيشه، چاقو، قيچي، ناخن گير كه نبايد با خود به داخل هواپيما برد.

نكات مهم در خريد بليط هواپيماي كراكوف

مكان هاي ديدني تور كراكوف

كشور لهستان داراي تاريخ پر فراز  نشيب و در نتيجه جاذبه هاي تاريخي ارزشمند و جالب است كه هر ساله بازديد كنندگان فراواني را به خود جذب مي كند و افراد زيادي براي گردش در اين شهر بليط هواپيماي كراكوف را خريداري مي كنند. در ادامه با تعدادي از جاذبه هاي تاريخي فرهنگي و تفريحي اين شهر آشنا خواهيم شد:

اردوگاه كار اجباري آشويتس

اين اردوگاه كه مورد استفاده آلمان هاي نازي در جنگ جهاني دوم بوده است در خارج از شهر كراكوف قرار دارد و هم اكنون به يكي از موزه هاي اين شهر تبديل شده است و مورد بازديد عموم قرار دارد. اين مكان تاريخ غمگيني را با خود يدك مي كشد.

قلعه ي wawel

از بين بهترين قلعه هايي كه از قرون وسطي به يادگار مانده است مي توان به اين قلعه اشاره كرد  كه از نظر تاريخي اهميت فوق العاده اي براي كشور لهستان دارد. پرده هاي نقش داري كه از قرون وسطي به يادگار مانده است، جواهرات سلطنتي و ميراث سلاطين امپراطوري عثماني همه در موزه اي كه در اين بنا وجود دارد قابل ديدن هستند. اين مجموعه نيز يك ميراث جهاني ثبت شده در يونسكو از كشور لهستان است.

نكاتي كه در سفر به كراكوف بايد رعايت كنيد

بعد از خريد بليط هواپيماي كراكوف و سفر به اين شهر بايد نكاتي را در نظر داشته باشيد و به آن ها عمل كنيد تا سفر راحت و بي دردسري را در پيش داشته باشيد. هرگز در رابطه با سياست و مذهب حرفي به ميان نياوريد. اين قائده را بايد در تمام كشورهاي خارجي رعايت كنيد كفش مناسب و راحت و لباس مخصوص سفر به همراه لباس گرم هميشه همراه داشته باشيد. نوشيدني هاي الكلي در ملأ عام ممنوع است و استفاده از آن در ملأ عام جريمه زياد را در پي خواهد داشت. داروهاي خود به همراه مشخصات شخصي را همواره همراه داشته باشيد. با رعايت اين نكات پس از خريد بليط كراكوف و سفر به اين كشور اقامت راحتي را در اين شهر خواهيد داشت.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.