راه ها و روش هاي مهاجرت به سوئد

۱۵ بازديد

راه ها و روش هاي مهاجرت به سوئد

در سال هايي زندگي مي كنيم كه بسياري از اطرافيانمان قصد مهاجرت و اقامت در خارج از كشور را دارند. هر چند مهاجران شرايط رواني بسيار سختي را براي دوري از وطن تجربه مي كنند اما ميل به زندگي بهتر تمام سختي ها را آسان مي كند. كشورهايي مثل استراليا، آلمان، حتي آذربايجان و سوئد به نقاط بي نظيري براي مهاجرت تبديل شده اند. بي ترديد يكي از بهترين نقاط دنيا براي اقامت سوئد است. اقامت در كشور زيباي سوئد نيازمند اخذ ويزا و در مرحله بعد اقامت آن كشور است. دريافت اقامت و مهاجرت به سوئد باعث مي شود كه شما با آسودگي در كشورهاي عضو پيمان شينگن تردد كرده و نيز تحصيل در سوئد براي شما تا پايان دوره دكتري شرايط ادامه تحصيل در تمام قاره اروپا را فراهم مي آورد. سوئد از كشورهاي شمالي اروپاست كه در شبه جزيره اسكانديناوي قرار دارد. اين كشور از شمال شرق با فنلاند، از جنوب شرق با درياي بالتيك، از غرب با نروژ، از شرق با خليج بوتني و از جنوب غرب با دانمارك همسايه است. پايتخت اين كشور شهر استكهلم است. از ديگر شهرهاي مهم سوئد مي‌توان گوتنبرگ را نام برد كه در غرب سوئد است و مالمو كه در جنوب اين كشور واقع شده‌اند را نام برد. اوپسالا و لوند نيز از شهرهاي دانشگاهي كشور سوئد هستند. از سوئد به عنوان يكي از بزرگ‌ترين كشورهاي اروپا ياد مي‌شود كه از سطح رفاهي بالايي براي مردمش برخوردار است. به دليل شرايط مطلوب زندگي در كشور سوئد افراد زيادي خواهان كسب اقامت سوئد هستند. نوع حكومت اين كشور پادشاهي پارلماني است. مردم اين كشور عموما مردماني خونگرم و با روابط عمومي بسيار عالي و متمدنانه هستند به صورتي كه با اقامت در سوئد حس غريبه نخواهيد داشت.

راه ها و روش هاي مهاجرت به سوئد

چرا مهاجرت به سوئد؟

تعداد زيادي از مردم به دليل شرايط نامطلوب زندگي و نداشتن امنيت شغلي و فكري و معيشتي خواهان مهاجرت به كشورهايي هستند كه شرايط مطلوب تري دارند.رفاه، آموزش، درمان و فرهنگ و روابط اجتماعي مهمترين نكات تاثيرگذار در مهاجرت هستند.

كشورهاي مختل  جهان شرايط و ويژگي هاي مختلفي جهت مهاجرت و تابعيت دارند. يكي از كشورهايي كه در سال‌هاي اخير اقدام به پذيرش تعداد زيادي مهاجر كرده است، كشور سوئد است. براي مهاجرت به سوئد نيز راه هاي گوناگوني وجود دارد كه در اين مقاله به بررسي كامل تمامي اين روش‌ها خواهيم پرداخت. در سال هاي اخير بين ايراني‌ها مهاجرت به سوئد بسيار پرطرفدار شده است و اگر به كشور سوئد سفر كنيد مهاجران ايراني زيادي را در اين كشور خواهيد ديد.

آيا قصد مهاجرت به كشور سوئد را داريد؟ پس بايد در ابتدا تصميم قاطعي بگيريد كه حتما مقصد نهايي شما سوئد است. دومين ويژگي جهت مهاجرت به كشور سوئد وجود پشتكار و همت است. براي مهاجرت به سوئد تصميم خود را قاطعانه بگيريد تا در ميان راه پشيمان نشويد. اگر بخواهيد در ميانه ي راه تصميمتان را عوض كنيد هم وقت زيادي و هم هزينه‌هاي بسياري را از سرمايه ي با ارزشتان هدر داده ايد. در آخر بايد گفت سوئد ممكن است  داراي شرايط آب و هوايي بدي باشد اما با توجه به شرايط اقتصادي آن و رفاه و اميد زياد به بهبود زندگي براي  همه ي مهاجران در سوئد ممكن است بهترين گزينه موجود باشد. با اين مقاله همراه ما باشيد تا اطلاعات جامع در رابطه با مهاجرت به كشور سوئد كسب كنيد. سعي مي كنيم تا شرايط و نكات بسيار مهمي را جهت مهاجرت به اين كشور زيباي اروپايي در اختيارتان قرار دهيم.

جهت مهاجرت به سوئد در قدم اول بايد اقدام به دريافت ويزا كنيد. گرفتن ويزاي سوئد نيازمند زمان زيادي است پس هر چه سريعتر تصميمتان را گرفته و كارهايتان را شروع كنيد.

بايد بدانيد كه بسته به نوع مهاجرت شما نوع ويزا ها نيز متفاوت است. ويزاها در سوئد شامل : ويزاي تحصيلي، ويزاي تجاري و ويزاي توريستي هستند. هر يك از اين ويزا ها مراحلي دارند كه با قطعي شدن نوع سفر شما اقداماتي جهت اخذ هر كدام از اين ويزا ها صورت خواهد گرفت.

دلايل مهاجرت به سوئد

سوئد چهارمين كشور بزرگ در قاره اروپا است. در كشور سوئد مهاجرت و قوانين آن بر مبناي قانون اتباع بيگانه تنظيم شده است. اين قانون و مقررات مربوط به درخواست پناهندگي و كسب اجازه اقامت در كشور سوئد است و پيوند خانوادگي را در نيز بر مي گيرد. كشور سوئد جزء كشورهاي عضو پيمان شينگن است و كشورهاي عضو شينگن مي‌توانند به خاك يكديگر ورود و خروج داشته باشند.

پس يكي  ديگر از دلايل اقامت و مهاجرت به سوئد اين است كه با در اختيار داشتن اقامت كشور سوئد به صورت دائم و موقت مي‌توانيد به راحتي در كشورهاي عضو پيمان شينگن تردد كنيد. نكته مهم ديگر در باب سوئد اين است كه اخذ ويزا براي ساير كشورهاي اروپايي و حتي آمريكا از خاك سوئد بسيار راحت ‌تر و سريعتر از اخذ ويزا در ايران است. از اين روست كه بسياري از افرادي كه تمايل دارند به ديگر كشورهاي اروپايي سفر كنند ابتدا به كشور سوئد مهاجرت مي كنند و از آنجا اقدام به اخذ ويزا براي عزيمت به ساير كشورها مي‌كنند.

دليل ديگر مهاجرت به سوئد قانون پناهندگي اين كشور است. درصد بالايي از جمعيت كشور سوئد را مهاجران تشكيل مي‌دهند. به خاطر مزيت هاي سوئد نه تنها از ايران بلكه از ساير كشورهاي جهان نيز براي مهاجرت به سوئد اقدام مي‌كنند. براي مهاجران بسيار مهم است كه قانون پناهندگي در كشور سوئد دقيقا بر اساس قوانين سازمان ملل در اين كشور اجرا مي‌شود. امور مهاجرت به كشور سوئد جهت اقامت دائم در همين كشور انجام مي شود.

متقاضيان اقامت براي كسب اقامت دائم در اين كشور ابتدا بايد اقدام به اخذ اقامت موقت در اين كشور نمايند و پس از گذشت يك يا سه سال، اقامت خود را در اين كشور به صورت دائمي در آورند. شرايط ويژه‌اي هم براي اقامت در كشور سوئد در نظر گرفته شده است. افرادي كه زير ۱۸ سال دارند به راحتي مي‌توانند بعد از مهاجرت به سوئد اقدام به اخذ اقامت دائم كنند. البته در كنار اين قانون افرادي كه با خانواده به سوئد مهاجرت كرده و داراي فرزندان كودك هستند نيز مي‌توانند در اين كشور اقامت دائم دريافت كنند.

دلايل مهاجرت به سوئد

با روش هاي مهاجرت به سوئد آشنا شويد

به صورت كلي مهاجرت به سوئد از طريق روش هايي امكان پذير است كه در ادامه اين مقاله هر يك را به صورت كلي واكاوي مي‌كنيم. در ادامه اين مطلب هم چنان همراه ما باشيد.

  • مهاجرت به كشور سوئد از طريق ازدواج
  • مهاجرت به سوئد از طريق تحصيل
  • مهاجرت از طريق خريد ملك
  • مهاجرت از طريق كار آفريني
  • مهاجرت از طريق تخصص و كار

ايرانيان عزيز هر يك از روش‌هاي ذكر شده جهت مهاجرت به كشور سوئد داراي ويژگي‌هاي خاصي هستند كه در ادامه اين مقاله به توضيح يكايك اين روش‌ها خواهيم پرداخت.

نكات مهم براي مهاجرت به سوئد را بياموزيم

شرايط مهاجرت به سوئد در زمان هاي مختلف، متفاوت است كه با توجه به شرايط منطقه اروپا و شرايط سياسي كشور سوئد متغير است. از اين رو جهت كسب اطلاعات پيرامون سوئد و مهاجرت لطفا كمي شكيبا باشيد و با دقت موارد و مسائل مهاجرت به سوئد را پيگيري نماييد. هر يك از روش هاي مهاجرت به كشور سوئد داراي جزئيات فراواني هستند از اين رو در اين مقاله تلاش مي كنيم تا نگاهي كلي به يكايك روش هاي صورت گرفته انجام دهيم. متوجه شديم كه براي مهاجرت به سوئد بايد ويزاي شينگن دريافت كرد. اخذ ويزاي شينگن نيز داراي مراحلي است كه از مهم ترين اين مراحل هدف سفر شما به اروپاست و نوع ويزايي كه از كشورهاي عضو شينگن ارائه مي دهند.

نكات مهم براي مهاجرت به سوئد

ازدواج و مهاجرت در سوئد چگونه است؟

يكي از روش هاي مهاجرت به سوئد ازدواج است. به دريافت ويزاي ازدواج جهت مهاجرت به كشور سوئد، سامبو مي گويند. در كشور سوئد شرايط ويزاي ازدواج در صورتي به يك فرد ارائه مي‌شود كه پيوند خانوادگي با يك شهروند سوئدي داشته باشد. پس ازدواج با يك فرد سوئدي سبب دريافت ويزاي ازدواج و اقامت دائم در اين كشور مي شود. براي دريافت ويزاي ازدواج مي‌توان هم از داخل و هم خارج كشور سوئد اقدام كرد.

يعني لازم نيست كه براي گرفتن اين ويزا حتماً در داخل خاك سوئد حضور داشته باشيد. با داشتن ويزاي ازدواج مي‌توانيد اقامت و تابعيت سوئد را دريافت نماييد. جهت دريافت اين ويزا مداركي را ارائه و مراحلي را بايد سپري نماييد كه در بخش بعد به توضيحاتي در رابطه با اين مدارك و سپري كردن مراحل خواهيم پرداخت.

چه مداركي براي مهاجرت به سوئد از طريق ازدواج لازمند؟

براي مهاجرت به سوئد از طريق ازدواج مداركي زير را بايد تكميل و ارائه نماييد

  • تكميل فرم درخواست ويزاي شما و ارائه آن به اداره مهاجرت سوئد
  • پرداخت هزينه تعيين شده به سفارت كه بايستي تبديل به ارز شود و به سفارتخانه سوئد تحويل داده شود.
  • تعيين وقت مصاحبه براي متقاضي (توجه كنيد اين كار ممكن است تا ۵ ماه طول بكشد).
  • اثبات رابطه و ارائه مدارك جهت واقعي بودن پيوند با يك فرد سوئدي (براي اثبات اين موضوع بهتر است تمامي مدارك، حتي فيلم‌هاي عروسي و يا عكس هاي مشتركتان را براي شخص مصاحبه‌كننده آماده نماييد).
  • اخذ ويزاي ۲ ساله سوئد بعد از اثبات واقعي بودن اين ازدواج.
  • تبديل ويزاي دو ساله به ويزاي دائمي بعد از سپري شدن دو سال (براي دائمي شدن ويزاي ازدواج نيز فرد بايد مداركي را نيز جهت زندگي مشترك در اين مدت به مسئولين سفارت ارائه نمايد).

مهاجرت به سوئد از طريق تحصيل در اين كشور

يكي از بهترين راههايي كه براي مهاجرت و اقامت در سوئد براي جوانان و دانشجويان ايراني فراهم است مهاجرت براي ادامه تحصيل در سوئد است. در سوئد در مقاطع تحصيلي ليسانس و فوق ليسانس امكان ادامه تحصيل وجود دارد. اما براي ادامه ي تحصيل در مقطع دكترا بايد در منطقه اروپا تحصيل كرده باشيد تا بتوانيد در كشور سوئد به تحصيل ادامه دهيد.

ويزاي تحصيلي كشور سوئد داراي مزايا و ويژگي‌هاي بسياري است. شما مي‌توانيد خود را در اين كشور به عنوان يك شهروند درجه دو نبينيد چرا كه در كار و تحصيل به شما همانقدر ارزش داده مي‌شود كه شهروندان درجه يك داراي اين درجه و مزيت هاي شهروندي سوئد هستند.

يكي از مهم ترين مزاياي ديگر براي فارغ التحصيلان دانشگاه هاي سوئد، امكان ادامه تحصيل در ديگر كشورهاي اروپايي است. اگر براي اخد ليسانس به سوئد مهاجرت كرده باشيد بعد از فارغ التحصيلي مي توانيد براي ادامه تحصيل به هر كدام از كشورهاي اروپا كه مي خواهيد مهاجرت كنيد. به خصوص براي گرفتن مدرك دكترا در هر دانشگاهي در تمام قاره اروپا مي توانيد تحصيل كنيد. البته گرفتن پذيرش در دانشگاهها به تلاش و سطح علمي كه كسب كرده ايد نيز بستگي دارد.

مدارك مورد نياز براي مهاجرت به سوئد از طريق ويزاي تحصيلي چيست؟

با اخذ مدرك تحصيلي از دانشگاههاي سوئد موقعيت هاي شغلي ويژه اي در تمام دنيا خواهيد داشت.براي خود و فرزندانتان اين فرصت را از دست ندهيد.اكنون مداركي را كه براي اخذ اين ويزا تحصيلي احتياج داريد را مرور مي كنيم

  • ارسال درخواست آنلاين جهت اقامت سه ماهه سوئد
  • پرداخت هزينه اوليه پس از اخذ مجوز اقامت تحصيلي در سوئد
  • ارائه آخرين مدارك تحصيليتان
  • تعيين وقت مصاحبه و اخذ ويزاي تحصيلي

:براي تمديد ويزاي تحصيلي براي ادامه تحصيل در سوئد به نكات زير توجه كنيد

در پايان مرحله اول تحصيل كشور سوئد را ترك نكنيد و تا زماني كه در كشور حضور داريد و فرصت داريد درخواست مبني بر تمديد ويزا را انجام دهيد.

براي تمام دوره هايي كه مي خواهيد در كشور حضور داشته باشيد گذرنامه معتبر فراهم كنيد و اعتبار گذرنامه خود را مرتب تمديد نماييد.

اقامت خود را هر چه بيشتر كه مي توانيد حداقل سه ماه در كشور سوئد قطعي كنيد.اگر توانستيد اقامت براي دو ترم دانشگاهي تهيه كنيد كار شما جهت تمديد ويزاي تحصيلي تان راحت تر خواهد بود.

مهاجرت به سوئد از طريق خريد ملك چگونه است؟

در سوئد نيز يكي از روش هاي مهاجرت، خريد ملك است. در سال هاي اخير جهت مهاجرت به سوئد توسط خريد ملك سوء استفاده هاي زيادي شده است پس بهتر است قبل از هر اقدامي مطالعات و تحقيقات جامعي را انجام دهيد. مزيت مهاجرت به سوئد آن است كه عليرغم اين كه در بسياري از كشورها ديگر از طريق خريد ملك اقامت دائمي اعطا نمي شود در سوئد هنوز مهاجران را از طريق خريد ملك مي پذيرد. همچنان پيشنهاد مي كنيم جهت اقامت در كشور سوئد اقدام به خريد ملك در اين كشور كنيد. هر چند اين كار فعاليت زيادي را مي طلبد و روش پركاريست ولي مي تواند يكي از آسان ترين راه ها براي گرفتن اقامت در سوئد و قاره اروپا باشد. در اين روش بايستي نكات چند را رعايت كنيد كه در ادامه به آن ها مي پردازيم.

نكات مهم ديگر راجع به مهاجرت به سوئد از طريق خريد ملك

دانستيم كه هنوز خريد ملك يكي از روش هاي مهاجرت به سوئد است.

براي خريد ملك به قصد گرفتن مهاجرت سوئد توصيه مي كنيم نكاتي را رعايت كنيم تا از خطرات احتمالي خريد ملك در كشوري ديگر در امان باشيد.

  • خريد ملك و كسب مهاجرت از اين طريق بايد زير نظر سازمان مهاجرت در كشور سوئد باشد.
  • تحقيق و بررسي كامل در رابطه با شركت پيشنهاد كننده ملك و يا شخص معرفي كننده را جدي بگيريد.
  • توجه كنيد كه قوانين مهاجرت و خريد ملك در كشور سوئد طبق قوانين قاره اروپا و كشورهاي عضو پيمان شينگن هستند.
  • روش خريد ملك را تا جايي كه مي توانيد مورد بررسي قرار دهيد كه طبق قانون اتحاديه اروپا باشد.
  • تنها برخي از كشورها مجوز فروش ملك در كشور سوئد را دارند و فقط مي توانيد از طريق اين كشورها خريد ملك را به انجام برسانيد.
  • از طريق يك وكيل حرفه اي كارهاي مربوط به خريد ملك و مهاجرت در كشور سوئد را پيگيري كنيد.

با ويزاي كار آفريني و داشتن تخصص جهت مهاجرت به سوئد آشنا شويد. از ديگر روش هاي معمول براي مهاجرت و همچنين در سوئد مهاجرت از طريق كار آفريني است.شما مي توانيد از طريق ايجاد يك كار حرفه اي و منظم در كشور سوئد، اقامت دائم و موقت را در اين كشور كسب كنيد. روش كار آفريني راهيست كه سالانه افراد زيادي به سوئد از طريق آن موفق به اقامت در سوئد مي شوند.اما براي اقامت به روش كار آفريني در سوئد قبل از هر اقدامي اين موضوع را با يك وكيل حرفه اي در ميان بگذاريد. در اين زمينه سوالات متداولي جهت كار آفريني در ذهن افراد شكل مي‌گيرند كه به چه طريق مي توان كار آفريني را در كشور سوئد انجام داد. زمينه كار آفريني در كشور سوئد بسيار خوب و فراهم است. با توجه به ميزان هزينه اي كه در نظر داريد مي توانيد اقدام به كار آفريني و اخذ اقامت در اين كشور كنيد. در ادامه بايد مداركي را نيز ارائه كنيد كه نشان دهنده استطاعت مالي شما باشد. در ادامه اين مقاله به همين موضوع پرداخته و مدارك لازم جهت مهاجرت به كشور سوئد را مورد بررسي قرار مي‌دهيم.

مدارك لازم جهت مهاجرت به سوئد از طريق كار آفريني كدامند؟

دوستان عزيز كه قصد مهاجرت به سوئد را دارند بايد بدانند كه براي اخذ مهاجرت از طريق كار آفريني مدارك زير لازم است.

  • در دست داشتن و ارائه گذرنامه معتبر بين المللي.
  • ارائه سابقه كاري كامل و تخصصي كه نشان دهنده مهارت فني و يا كاري شما باشد.
  • ارائه مدارك زبان مبني بر يادگيري زبان سوئدي.
  • ارائه مداركي براي تمكن مالي.
  • ارائه اسناد بانكي مبني بر اينكه وضعيت مالي شما را روشن كند.
  • ارائه مبلغ مانده حساب بانكي با تأييد و امضاي بانك.
  • اخذ ثبت شركت در كشور سوئد.
  • مدارك داشتن اقامت دو ساله در كشور سوئد.
  • نشان دادن فعاليت مثبت در طي دو سال جهت اقامت دائم.

مدارك لازم جهت مهاجرت به سوئد از طريق كار آفريني كدامند؟

مدارك ويزاي تجاري براي مهاجرت به سوئد چيست؟

مهاجرت به كشور سوئد از طريق اخذ ويزاي تجاري در ابتدا كوتاه مدت است ولي با كار و تلاش و ارائه فعاليت هاي مثبت، ارتقاي مي يابد و مدت ويزا بيشتر شده و تا جايي ادامه پيدا مي كند كه مي توانيد اقامت دائم در كشور سوئد را كسب كنيد. در اين بند مداركي كه جهت اخذ ويزاي تجاري براي مهاجرت به سوئد لازم است را مي آوريم.

  • تهيه و ارائه دعوت‌نامه ويزاي تجاري سوئد توسط يك شركت سوئدي كه بر روي سربرگ اصلي همان شركت ارسال شده باشد.
  • ارائه معرفي نامه به شركت يا سازمان از طريق اداره مرتبط.
  • ارائه گذرنامه معتبر كه داراي ۶ ماه اعتبار باشد.
  • همراه داشتن كپي و اصل شناسنامه به همراه كارت ملي.
  • اظهارنامه مالياتي شركت شما مبني بر تقبل هزينه هاي سفر.
  • مشخص كردن مدت زمان سفر در زمان مصاحبه.
  • ارائه مدارك جهت انجام ثبت تجاري با شركت دعوت كننده.
  • ارائه مدارك تجاري صحت فعال بودن شركت دعوت شونده.
  • ارائه روزنامه رسمي و ثبت نام شركت شما در اين روزنامه.
  • ارائه كارت بازرگاني معتبر.
  • ارائه جواز كسب.
  • پرينت سه ماه آخر حساب بانكي شركت يا شخص.
  • ارائه بليط رفت و برگشت و رزرو هتل.

اقدام از طريق شركت و آژانس هاي مسافرتي جهت مهاجرت به سوئد چگونه است؟

همان طور كه در اين مقاله ديديم 4 راه اساسي جهت مهاجرت به سوئد و اخذ ويزا و اقامت دائم به اين كشور وجود دارد.

حال اگر بخواهيد مي‌توانيد بخشي از كارهاي مربوط به مهاجرت به سوئد را به شركت و آژانس هاي معتبر بسپاريد. اگر شركت مناسبي را انتخاب كنيد وكلاي خوب  اين شركت ها توانايي عملي كردن اهداف شما را در زمان كوتاه تر و در شرايط مطمئني دارند.

خلاصه مطلب و نكات كليدي در رابطه با مهاجرت به سوئد

  • براي مهاجرت به سوئد مي توانيد از 4 طريق اخذ ويزاي تحصيلي، ويزاي كاري، ويزاي خريد ملك و كار آفريني اقدام كنيد.
  • مهاجرت به كشور سوئد از طريق اخذ ويزاي تحصيلي يكي از بهترين روش‌ها است كه سبب ايجاد فرصت شغلي نيز براي شما مي‌شود.
  • ساده ترين روش مهاجرت به كشور سوئد خريد ملكي مناسب در اين كشور است. براي موفقيت سريع در اين شيوه بررسي‌هاي لازم را در جهت خريد ملك در سوئد انجام داده و از مشاوران حرفه اي بهره بگيريد.
  • ازدواج با يك فرد سوئدي سبب اخذ ويزا در كشور سوئد مي شود. به اين ويزا سامبو مي گويند.
  • از مهمترين  دلايل  كه افراد اقدام به مهاجرت به سوئد مي كنند عضو بودن كشور سوئد در پيمان شينگن و اتحاديه اروپا است.
  •  مهاجرت از طريق كار آفريني و مهاجرت از طريق تخصص يا كار از ديگر روش هاي اقامت در سوئد است كه مناسب براي ايرانيان ماهر و متخصص و با استعداد است.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.